donderdag 12 augustus 2010

This is the end

Het is een mooie dag vandaag want vandaag zag ik deze commercial:



Natuurlijk is deze reclame grappig en leuk en aardig maar hij betekent meer. Namelijk het einde van de hipster.
 Wat is een hipster?  Het zijn mensen die in kleren lopen uit de tijd van je opa en oma. Alleen zijn die kleren zo lelijk dat je opa en oma er niet in hadden willen lopen.  Verder vinden ze 'Where the wild things are' het belangrijkste boek en tevens de belangrijkste film uit hun leven. De driehoek speelt ook een belangrijke rol. Waarom weten ze zelf ook niet maar met een tattoo van een driehoek kan je niet meer stuk. Als hipster dan.
 Terug naar het onderwerp. Waarom vind ik bovenstaande commercial fantastisch? Zodra de paarse broek iets aanraakt en het mainstream maakt, is het gebeurt met de exclusiviteit. Dan vindt iedereen het leuk en wordt het nagedaan. Voila, het einde van een subcultuur(NSFW). Natuurlijk moet ik me nog een tijdje door het onvermijdelijke mainstream hipster volk heenbijten maar het einde is in zicht. Ik zou bijna god gaan danken. Of Honda, ik weet niet wat erger is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten